Afscheid klas, Khorat, Pak Chong en Bangkok - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Margot Pieron - WaarBenJij.nu Afscheid klas, Khorat, Pak Chong en Bangkok - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Margot Pieron - WaarBenJij.nu

Afscheid klas, Khorat, Pak Chong en Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Margot

07 Maart 2013 | Thailand, Phon Phisai

Hallo allemaal, hier weer even een update van mijn afgelopen weken.
Ik moest omdat ik een dubbel entry visum heb, even bij laos de grens over, om zo een 2e 60 dagen in Thailand te kunnen verblijven. Jack heeft me naar Nong Khai gebracht en daar heb ik een bus over de friendshipsbridge richting laos gepakt. Al met al was ik binnen 1,5 uur weer terug in Thailand.

Ik had besloten om iets eerder van de organisatie te vertrekken zodat ik nog iets langer rond kon reizen. Ik zat immers de laatste week zonder andere vrijwilligers en ondanks dat ik met Jack ook een gezellige tijd gehad heb, ben donderdag 28 Feb. in de ochtend vroeg vertrokken.

27 Feb. was dus mijn laatste lesdag op school. Ik had voor alle klassen een spelletjesles georganiseerd buiten de klas. Ze hebben zich prima vermaakt. (en ik trouwens ook!) Ik had snoepjes als tractatie gehaald en aan het einde van de les werd ik beladen met allemaal lieve afscheids cadeautjes, bloemen, knuffels en briefjes van de kinderen. Eerlijk en oprecht: Ik ga die kinderen ECHT missen!! Ik heb een supertijd gehad daar op de school! Bij de laatste lunch daar, heb ik ook nog een mooie tas gekregen van alle leraren.

De 28e ben ik richting Khorat gereisd per bus. Eenmaal bij aankomst, ging het vervoer naar het hotel nog niet zo soepeltjes, want de tuk-tuk driver, wist niet waar mijn hotel was. Hij bracht me direct ergens heen, maar het was niet het goede hotel. De eentandige man begreep geen woord engels en zat me een beetje chagerijnig aan te kijken wat ik nou precies wilde. Optie 2 wist hij gelukkig wel te vinden en bracht me naar het Sansabai guesthouse. Ook vroeg hij nog om verhoging van de prijs, maar daar trapte ik natuurlijk niet in. Hij bracht me immers waar ik niet wezen moest, dus dat feest ging niet door voor hem. Uiteindelijk heb ik met mn kaart het andere hotel zelf gevonden en heb ik nacht 2 en 3 daar vertoeft. De eerste avond in Khorat had ik aanspraak met een heel leuk Thais vrouwtje (" tuk" ) Ze was 34 en Engels lerares op een high school. We hebben samen gegeten en smoothies gedronken. supergezellige avond gehad!
Verder was Khorat wel een leuke stad, maar 3 dagen was zeker lang genoeg. Wat ik wel erg leuk vond, is dat Khorat bekend staat om het maken en weven van kleding, dus je zag op alle hoeken van de straat een Thais vrouwtje zitten met een heel ouderwets naaimachinetje.
De laatste nacht in Khorat heeft het heel erg hard geregend en geonweerd.

Zondag ben ik met de bus vertrokken naar Pak Chong. Vanaf daar werd ik opgehaald door iemand van het Guesthouse. Het was een heel gezellig guesthouse met eigenlijk alleen maar backpackers. Hier heb ik een anderhalve dag tour gedaan. De dagtour bestond uit een hele toffe trekking. Ik heb apen gezien, slangen, een schorpioen, super mooie vogels en vlinders. Helaas lieten de olifanten zich niet zien. De groep waarin ik zat ingedeeld waren allemaal jongeren. Die avond hebben we (Kevin, anna, lukas, Thomas, Louis en Tibeau ) aardig wat drankjes weggewerkt in het restaurantje van het guesthouse. Super gezellig gehad! Helaas vertrokken al deze mensen de volgende dag weer vroeg. Behalve Kevin. Met hem ben ik de volgende dag op halve dag tour geweest. Deze dag heb ik slangen en grote spinnen in mijn handen gehad! Ja, het was eng, maar ook heel vet! :)
Aan het eind van de dag hebben we een grot bezocht dat vol met vleermuizen zat.

Woensdag ochtend ben ik vroeg vertrokken van Pak chong naar Bangkok. Ook vanaf de bus stop naar het hotel ging niet heel simpel, maar ik ben er gekomen. Om een uur of 11 was ik bij het hotel waar Gislene al op me zat te wachten. We waren heel blij elkaar weer te zien en hebben even uitgebreid alle ins en outs besproken.

Ik had nogsteeds wat spullen bij me die ik van een thais collegaatje aan haar broer in Bangkok zou geven, dus die hebben we om 14.00 ergens getroffen. We hebben ook gezellig met hun gegeten en zij hebben ons een beetje wegwijs gemaakt in de stad. Heel fijn voor zo'n eerste dag, want Bangkok is echt GROOT!

We hebben een geode eerste nacht in ons luxe hotel gehad en vandaag zijn we naar de backpackers street van Thailand geweest. " kao san road" we hebben ons daar zwaar goed vermaakt.

Er is vanavond familie van Gislene aangekomen in Bangkok, dus die gaan we zometeen opzoeken. Morgen zijn we van plan om met hun een fietstocht door Bangkok te doen inclusief een uitgebreide lunch.

Tot snel!

  • 07 Maart 2013 - 17:02

    Fred:

    Hallo Margot, wat een leuk reisverslag heb je weer gemaakt ik geniet van de manier waarop jij daar vertoeft en zie nu al weer uit naar het volgende verslag. Heel veel plezier en geniet van het mooie Thailand.
    Groetjes papa xxx

  • 07 Maart 2013 - 21:19

    Tante Marijke:

    lieve margot en inmiddels aangekomen dochter,
    bedankt weer voor je verhaal.
    goed van je om die eentandige thai niet extra hebt betaald want het is bekend dat ze het er om doen!
    dapper van je!
    geniet van jullie fietstocht,en heb maar een hele fijne tijd samen.
    als het lukt wil je dan ook een paar foto`s sturen?
    hier hadden we afgelopen dagen echt een lente gevoel van wel 15graden,maar helaas wordt het na het weekend zelfs -8 graden s`nachts en kans op [natte]sneeuw en +2 overdag,de winter is hier dus nog niet voorbij! is het daar wel zonnig of veel smog?
    we horen het wel.
    heel veel liefs van ons allemaal!

  • 07 Maart 2013 - 21:43

    Anja:

    Hi lieve Margot,

    Wat een prachtig verslag is er weer uit je vingers komen rollen! Heb zo het gevoel dat ik achterin je backpack zit en het allemaal zo met je mee mag maken!
    Wens je toe nog heel veel plezier deze komende 6 weken! genieten!!!
    Liefs,
    Mama

  • 08 Maart 2013 - 09:03

    Jacqueline ( Zus Van Eric):

    Hallo Margot, Wat genieten we van je enthousiaste verhalen, nog heel veel plezier samen toe gewenst.
    groetjes, jacqueline

  • 10 Maart 2013 - 01:16

    Jacoba:

    Tja dat zal wel even moeilijk geweest zijn dat afscheid van die lieve kindertjes! Maar nu weer op weg naar nieuwe avonturen met Gislene! Helemaal leuk! En lekker assertief van je.. met die tuk-tuk driver.. die kon mooi naar zijn 'extra' centje fluiten (met één tand)!! ha ha ha.. Groetjes en kusjes van je zusje! Gaat goed met haar, zoals altijd een blije meid! Zie dat er al weer een beetje sneeuw is gevallen! Bleh. Komende week nog een weekje vorst en sneeuw. Is niet anders, moeten we even doorheen. De sneeuwschuiever staat al weer klaar voor gebruik! Heb het eerste salsa feestje achter de rug. Helemaal leuk! Ga nu een extra cursus bachata volgen. Fred is druk bezig met het plannen van routes van zijn Pieterpad.. en heeft al een eerste gedeelte gelopen! Geniet lekker van je verdere reis met Gislene. We zien er naar uit om je verhalen persoonlijk van je te horen! Lieve groetjes Jacoba

  • 10 Maart 2013 - 11:57

    Eric:

    Hoi Margot,

    Leuk om al je belevenissen te lezen. Ik kan mij voorstellen dat de trek bijzonder was, en zo te lezen ook beregezellig. En dan nu de hectiek van Bang Kok. Wel een overgang. Ik wens jullie allebei nog heel veel plezier!

    Groetjes
    Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 9366

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 05 September 2014

Fotodagboek van Kenia

20 Januari 2013 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: