3 afgelopen weken - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Margot Pieron - WaarBenJij.nu 3 afgelopen weken - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Margot Pieron - WaarBenJij.nu

3 afgelopen weken

Blijf op de hoogte en volg Margot

28 Maart 2013 | Thailand, Phon Phisai

Sawadiekaa iedereen!

Hier ben ik, na 3 weken vol avontuur, dan eindelijk weer met een verhaal voor jullie. Nu ik niet meer op een vaste plek zit, word het steeds moeilijker op mijn blog bij te houden, want in een suf internet cafe zitten terwijl het hier zo lekker weer en zo mooi is, heeft natuurlijk niet mijn voorkeur. Maar goed, waar was ik gebleven..

De dag nadat ik Gislene weerzag, hebben we samen met familie van haar(Diana en Fons) die nog 1 dag van hun vakantie in Bangkok zaten, een fietstour gedaan. We hebben alle plekken van Bangkok gezien. Zoveel verschillen in 1 stad! Van grote warenhuizen, tot kleine smalle straatjes waar de verkopers op de stoep zitten te wachten tot er iemand komt of zelfs in slaap gevallen is.. Heel armoedig allemaal, maar het blijft leuk om te zien hoe vrolijk de mensen met elkaar blijven.

Na Bangkok, zijn we met de trein iets naar het noorden vertrokken. 2 uurtjes reizen. Naar Ayutthaya. In het centrum van deze stad, staan hele mooie sculpturen en oude ruine-achtige tempels en buddha's. Indrukwekkend om te zien. Grote delen waren ook verwoest nog in de oorlog. Er stonden dus ook veel buddha's zonder hoofd, maar ze worden er niet minder om geeerd. Het was een ontzettend hete dag, dus we hadden het allemaal na niet al te lange tjid wel gezien. We gingen even op een stenen soort stoeprand zitten, maar er liep serieus een bewaker rond die ons snel verbood daar te gaan zitten, want alles was nogal heilig hier geloof ik.

Na Ayutthaya, hebben we een nacht bus naar Chiang mai gepakt. We werden bij aanmomst de volgende dag gedropt bij een guesthouse " nice place" Nou, het was ook echt een nice place! Met zwembad erbij en lekker goedkoop. Vanuit hier hebben we een 3 daagse trekking geboekt. Om 9.00 de volgende dag werden we opgehaald. 2pick-up trucks zaten helemaal vol mensen, dus we waren wel met zo'n 20 man. Als eerst reden we naar een grote vlindertuin. Hier hebben we 30 min. rondgelopen. Vervolgens reden we naar de bergen. Bij aankomst kregen we eerst een lunch en vanaf daar begon de trekking. We hebben enorm geklommen. Echt wel hele steile bergen en diepe dalen. En dat in die warmte. Water drinken was ook echt een must, anders hadden we het niet getrokken. Gislene werd het op een gegeven moment bijna te veel en is misschien wat over haar grens gegaan zelfs. Heel knap dat ze het toch volgehouden heeft. Na 3 uur onderweg te zijn geweest, kwamen we eindelijk aan bij het olifanten kamp. Hier woonden het "Karen" volk. het zag eruit als een primitief dorpje, met potten en ketels op het vuur buiten. Ook liepen er overal honden, katten, kippen en natuurlijk olifanten! Het was een supergave plek. We heben een rit op een olifant gemaakt. (jammer genoeg wel in een stoeltje) Die nacht hebben we het heel erg koud gehad. We sliepen namelijk in hutten gemaakt van bamboe en het kampvuur was net te ver weg om vd warmte te profiteren. Dag2 hebben we met emmers water en borstels de olifanten gewassen in de rivier.
Daarna zijn we naar een waterval gereden. Hier hebben we in natuurwater gezwommen. Heerlijk!

Vanaf hier ging de grootste groep een andere kant op. Zij hadden een 2 daagse trekking. We bleven met zijn 6en over. En hier begon ook gelijk de 2e trekking. Gislene had besloten niet mee te gaan, omdat de dag ervoor haar zwaar viel, dus zij ging mee met Sem de gids en we zouden haar weerzien bij het volgende bergvolkje. Deze trekking was pas echt ZWAAR!! een bergvolk woont natuurlijk op een berg, dus de 2,5 uur durende trekking was alleen maar berg opwaards. Aan het begin, hebben we nog een andere waterval bezocht, waar ik helaas in een bij ben gaan staan. Gelukkig kon de gids de angel snel uit mijn voet halen, maar dat maakte mijn trip de berg op, natuurlijk niet makkelijker. Maar ik heb het overleefd! De weg ernaar toe was meer dan de mooite waard! Eenmaal aangekomen, stond Gies al op ons te wachten. Ook hier hebben we in een grote bamboe hut geslapen. Met z'n allen gezellig bij elkaar.

Dag3 Hebben we de hele weg berg afwaards gelopen. Stuk makkelijker en aan het einde van de dag, hebben we wild water rafting gedaan. Supergaaf was dat!

Na Chiang mai zijn we naar Pai gegaan. Een soort hippie dorpje. Wel veel toeristen, maar heel gezellig. Hier hebben we nog een festival bezocht en een olifanten rit door de rivier geboekt. En ja, dit keer echt op zijn rug gezeten! We hebben heel erg gelachen die dag. Onze olifant heette trouwens Odd. Nou hij deed zijn naam wel eer aan. Na Pai, zijn we doorgereisd naar Kanchanaburi. Hier hebben we de Bridge on te river kwai bezocht. Deze brug is door arbeiders gebouwd onder druk van de jappanners in de 2e wereld oorlog.
De laatste nacht in Kanchanaburi ben ik even flink ziek geweest en heb ik zo'n beetje de hele nacht over zitten geven. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten oid. Ook Gislene was niet lekker die nacht.

We zijn vervolgens naar Hua Hin gegaan. Hier woont een oud oom van Gislene met zijn thaise vrouw " kie". Eindelijk konden we lekker aan zee liggen. Kie heeft ons ook nog mee uit shoppen genomen en we hebben een dagje haar familie bezocht en met z'n allen naar een buddha berg geweest.

Vanaf Hua Hin hebben we een combie bus-boot-ticket kunnen boeken naar ko tao. Hier zitten we tot vanavond nog steeds. Gisteren hebben we gesnorkelt in 4 verschillende baayen.Schitterend mooi is de onderwater wereld! niet normaal, daar heb je geen weet van als je het nog nooit hebt gezien! Mooie gekleurde grote vissen en troepen kleine visjes bij elkaar, koraal riffen, anemonen etc. Wederon een geweldige ervaring!

Nu vanavond pakken we een nachtboot en reizen we door naar Ko Payam!

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte! ik heb wel het een en ander geskipt, anders werd het een te lang verhaal!

dikke kus van ons!

• 28 Maart 2013 - 10:22

Fred:

Hallo Margot, wat weer een ontzettend mooie ervaringen hebben jullie opgedaan. Vind het erg leuk om dit te lezen. Wat lief dat je er aan dacht om Oma even te bellen op haar verjaardag. Zij kreeg er de tranen van in haar ogen. Jammer dat je van deze trip nog geen foto's hebt bijgevoegd maar die hou ik tegoed want ben er erg benieuwd naar. Wij gaan met het paasweekend naar Marja toe en verzorgen daar een paasbrunch en paasdiner. Van zaterdag tot en met maandag. Wij hebben er echt zin in. Geniet nog lekker samen en ik hoop je nog voor de pasen even te bellen. Groetjes papa.

• 28 Maart 2013 - 15:07

Ruben:

Zussie, superleuk om te lezen weer! Enjoy de laatste weken nog even daar!
    Ruben

• 28 Maart 2013 - 20:03

Marijke:

hallo,dames

wat fijn weer een berichtje te lezen.
    gislene was zeker aan de hitte nog niet zo gewend tijdens de trektocht.,en natuurlijk die rugzak wat voor de rug en schouders zwaar is.
    wat mooi lijkt me dat dat snorkelen!
    nou,meiden geniet echt van het mooie weer daar,het blijft hier snachts maar vriezen en een hele koude
    wind.
    liefs van tante marijke en mama.

• 28 Maart 2013 - 23:30

Anja:

Hallo Lieve Margot en mijn lieve Gijsbert!!
    Wat een verrassing zo voor de Pasen een bericht te ontvangen van jullie!We genieten hier met ons allen van jullie avonturen hoor!
    En dan die olifantenrit door de rivier!! en dat raften!! supergaaf!
    Gelukkig dat je weer een beetje opgeknapt bent van de spuug en de bijenbeet, zodat je deze laatste drie weken ook nog intens kunt gaan genieten van al het moois dat dit fantastische land te bieden heeft! ik vind je een kanjer!! doorzetten tot en met!! dat geldt natuurlijk ook voor Giesje!
    Hier is het nog veel te koud en Vlek hijgt nog steeds als een oude dieselmotor! Hij heeft nu druppeltjes zodat ik niet elke keer een groot kado 's morgens in kamer heb!
    Ga met Pasen uit eten met oma en opa en D/H, Eric heeft dit paasweekend zeil instructeurs examen.
    Desalniettemin: dikke knuffel van mij voor jullie allebei!!
    liefs, Mama/Tante

• 31 Maart 2013 - 20:01

Ria Van Hulst:

Hallo Margot,
    Wat leuk om al jouw verhalen te lezen.wat een super ervaring mooi leven zo hè met allemaal speciale mensen.het plezier spat er vanaf.Liefs Ria

• 14 April 2013 - 20:02

Ine Emmelot:

Hallo Heldinnen, ja ..... met een hoofdletter H!
    Ook ik volg jullie. Ja, dat kan ook niet anders door het enthousiasme van Marijke en Anja.
    Telkens wanneer ik weer een verslag van jullie leest denk ik : dat zou ik noooooit gedurfd hebben.
    Maar geweldig dat jullie dit ondernemen. Stoer...
    Dames... nog vele fijne mooie dagen. Geniet!!