Het zuiden van Thailand - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Margot Pieron - WaarBenJij.nu Het zuiden van Thailand - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Margot Pieron - WaarBenJij.nu

Het zuiden van Thailand

Blijf op de hoogte en volg Margot

15 April 2013 | Thailand, Phon Phisai

Hallo daar!

Op moment zittend in een internet cafe wachtend tot de trein, die vanavond om 23.00 vertrekt richting Bangkok in het al 2 dagen afwisselend regenachtig, stormachtig en bewolkte Thailand. ( eigenlijik hadden we in gedachten de laatste paar dagen nog even lekker relax op het strand te liggen, maar dat zat er helaas niet helemaal in) Hierbij wil ik jullie even kort laten weten waar wij de afgelopen tijd allemaal zijn geweest.

Toen we dus besloten hadden om verder het zuiden te verkennen, zijn we naar Koh Payam vertrokken. Dit is een eiland wat zich aan de linker kant van Thailand recht onder de grens met Birma bevind. Dit eiland was alles behalve toeristisch! We hadden zelfs maar een paar uurtjes per dag, van 19.00 tot 23.00 electriciteit. We sliepen daar in een Bamboo hut op het strand. Het strand was echt wat je noemt een tropisch onbewoont strand. Heeerlijk!

Vervolgens zijn we naar Phuket gereist met een bus (eigenlijk hadden we maar een kaartje gekocht tot aan kloh kloy maar toen we daar arriveerden en ontdekten dat daar echt niets was, hebben we ons " ik ben in slaap gevallen- verhaal" verzonnen en zijn we tot phuket blijven zitten. Hier hebben we in een fijn Guesthouse overnacht. ( Met echt een GEWELDIG typetje als eigenaar) (Hij, Zij, Het?) Vanuit hier hebben we een tour geboekt. We hebben in grotten gevaren en we zijn in een baai geweest waar een James Bond film opgenomen was.

Daarna hebben we een aantal dagen in de krabi provincie in au nang geslapen. Hier hebben we ook een tour geboekt. Snorkelen op zee. (omdat de eerste snorkel tour ons zo goed was bevallen) Ook hier weer hele mooie baaien bezocht en schitterend mooie vissen gespot. Helaas kreeg Gislene last van haar amandelen, dus zijn we even langs een cliniek geweest om een antibiotica te halen. Verder hebben we dus de aankomende dagen rustig aangedaan. Ook hebben we nog Koh Phi Phi en koh Lanta bezocht. Nu zitten we al een paar dagen in Prachuap Khiri Khan waar het weer ontzettend anders doet dan de rest van mijn verblijf hier! Gisteren hebben het Thaise nieuwjaar meegemaakt! Iedereen spuit elkaar de hele dag en avond nat met water pistolen, supersoocers en emmers water, of je word besmeurd met witte poeder. Dus we waren wat op onze hoede. Leuk om een keer mee te maken met die gekke Thaien haha!

Vanavond gaan we met de trein weer naar Bangkok toe, waar we tegen 5.00 in de ochtend aan zullen komen. De 16e gaan we nog even shoppen in Bangkok en de 17e zal ik om 23.55 mijn terug vlucht naar Nederland nemen.Gislene heeft haar vlucht 2 uurtjes later, maar omdat ik een tussen landing op Wenen van jawel, 14uur heb, kom ik pas de 18e om 22.00 aan op schiphol.

Ik heb een hele gezellige, fijne en leerzame tijd gehad hier 3 maanden lang in Thailand. Veel ondernomen en gezien wat ik natuurlijk anders nooit van mijn leven gezien zou hebben. Ondanks dat lieve Vlek me niet meer thuis kwispelend op zal staan te wachten, ben ik heel blij om mijn familie en vrienden weer te zien in Nederland!

Liefs, Margot

  • 15 April 2013 - 22:32

    Anja:

    Hi Lieve Margot,

    Wat fijn om ook nog van de laatste paar weken een mooi verslag te lezen!
    En wat een postzak vol verhalen kun je nu mee naar huis nemen!
    Ervaringen om nooit meer te vergeten, zo mooi!!
    geniet nog even van deze laatste paar daagjes!!
    tot donderdag,
    Liefs,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 731
Totaal aantal bezoekers 9369

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 05 September 2014

Fotodagboek van Kenia

20 Januari 2013 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: