Lieve kindjes en leuke uitstapjes - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Margot Pieron - WaarBenJij.nu Lieve kindjes en leuke uitstapjes - Reisverslag uit Phon Phisai, Thailand van Margot Pieron - WaarBenJij.nu

Lieve kindjes en leuke uitstapjes

Blijf op de hoogte en volg Margot

13 Februari 2013 | Thailand, Phon Phisai

Het is alweer 13 februari. Het gaat echt ontzettend snel de tijd hier. Ik zie, doe en beleef ook zoveel verschillende nieuwe dingen hier, dat ik het echt niet meer op goede volgorde kan en ga vertellen, maar ik zal even mijn best doen om jullie weer even op de hoogte te houden van wat ik gedaan heb afgelopen tijd.

De afgelopen 2 weken zijn we elke woensdag, donderdag en vrijdag middag Naar de High school ( andere dan waar wij lesgeven) geweest met alle vrijwilligers om de studenten te laten wennen om een engels gesprek te voeren met een "farang". (wij dus) We hebben steeds een half uurtje met ze zitten kletsen ( heel simpel voorstellen en over hun dagelijkse bezigheden) en vervolgens hebben we ze Engelse nummers aangeleerd en geoefend. We begonnen de eerste keer met een heel grote groep maar na verloop van tijd kromp de groep een beetje. Uiteindelijk hadden we een dy hard groepje van 12. 9 meiden en 3 jongens. Na 6 middagen geoefend te hebben, hebben we op de markt 2,5 uur lang nummers gezongen en gespeeld en ontzettend veel geld opgehaald! Wel 9000 baht! Dat is omgerekend zo'n 250 euro. Hier daarvan later inkopen kunnen doen voor 3 basisscholen in de buurt. We zijn de scholen afgegaan om alles uit te delen. De meeste kinderen waren helemaal door het dolle heen. We hadden wat algemene spullen gekocht voor iedereen, maar ook wat kleinere dingen zoals pennen, potloden stickers en schriften etc. zodat ook iedere leerling voor zich iets kon uitkiezen. We begonnen steeds met de jongste klassen. Ontzettend mooi gezicht om dan te zien dat de kinderen die de 1e keuze krijgen dan een gum kiezen!

Op de high school heb ik maar 6 dagen les gegeven. Ik heb namelijk gevraagd of als Marja naar huis gaat ( vanaf a.s vrijdag) of ik dan de donderdag en vrijdag haar klassen over mag nemen. Dat zijn klas 1,2 en 3. (Primary) Stuk jongere kindjes dus! Dus van de high school heb ik mijn certificaat al binnen!

Verder word ik overstroomd met cadeautjes van allerlei lieve kinderen op school zoals kettinkjes, zelfgemaakte bloemetjes, harten kaartjes van hele lieve jongetjes met I love you erop. etc etc. Tegenwoordig willen ze ook allemaal een knuffel voor ik naar m' n volgende leslokaal ga. Ik ga het denk ik nog moeilijk krijgen als ik hier over 2 weken de school ga verlaten.

We zijn in een weekend nog naar een pottenbakkerij geweest. Heel ouderwets maar echt SUPER leuk! en echt niet makkelijk! We hebben eerst een rondleiding gehad en goed kunnen kijken hoe die mannetjes daar een beetje behendig hun potten en kruiken in elkaar draaien.Die mensen maken er wel 30 op een dag en ze zien er allemaal exact hetzelfde uit. Heel knap werk. Natuurlijk mochten we het zelf ook een keertje proberen. Marja had een heel mooie gemaakt! Dylan, Joyce, Yasmina en ik konden daar nog wel wat van leren.. De een zag er nog lachwekkender uit dan de ander. De mijne was nog het ergst. Het leek meer op een in elkaar gezakte bloempot wat ook gewoon echt niet meer te redden viel. Al zei jack dat we het nog helemaal niet zo slecht gedaan hadden. ( Maar misschien was dat meer als geruststelling bedoelt)

We hebben ook nog een keer een tripje gemaakt naar Nong Khai waar we een sculptuur park hebben bezocht. Heel indrukwekkende beelden. Jack had bij bijna elk boeddha beeld een mooi verhaal. Het was die dag wel wat benauwd, dus de laatste paar hebben we wat sneller meegepakt.

Op een zondag zijn we nog meer naar het noord oosten gereden om een tocht te maken op een enorme berg." phoethak" wat lonely rock betekend. We hebben hele mooie uitzichten gezien. Het was een vermoeiende tocht maar absoluut de moeite waard! Het was ook die dag ontzettend heet dus eenmaal beneden hebben we met zn allen een hele watermeloen opgegeten! Dat was wel even een Happyness momentje. Haha!

Morgen en vrijdag hebben de basisscholen een soort scoutdag dus zijn we vrij. We hebben het plan om naar een weeshuis te gaan in Nong Khai. We hebben van het zingen op de markt ook wat geld appart gelegd zodat we daar ook iets kunnen schenken. Vrijdag en Zaterdag zal iedereen hier vertrekken, dus ben ik hier 2 weken alleen zonder andere vrijwilligers. Ik ben benieuwd, maar dat gaat vast goed komen. De familie is ontzettend lief. Moeder (Woensom is haar naam) vroeg al of ik niet bij haar kon komen wonen als dochter!

Zoals je lezen kunt, vermaak ik me goed hier. Het enige wat ik niet missen zal, als ik terug ben, zijn de muggen hier. Echt, als je naar m'n onderbenen kijkt, lijkt het wel of ik de pest heb ofzo..
Ik ben echt helemaal lek geprikt!
Dat DEET kan ik wel weggooien want dat werkt dus voor geen meter.

Tot het volgende bericht! Dikke kus uit Thailand!




  • 13 Februari 2013 - 08:50

    Fred:

    He lieve dochter van me, het was fijn om je even aan de telefoon te hebben. Weer even bijkletsen is toch even anders dan een berichtje sturen. Voelt gewoon wat persoonlijker. Ik vind het heerlijk dat jij het zo ontzettend naar je zin hebt daar in het verre Thailand. Wat een belevenissen heb je daar. Jij hebt nu 1/3 van de trip erop zitten en er volgen vast nog meer hoogtepunten. Ik blijf je volgen en bel je spoedig weer even.
    Liefs papa xxx

  • 13 Februari 2013 - 14:12

    Anne:

    Hoi Margot! Hoe ging het op school. Heb je veel plezier gehad?
    Liefs Anne en kusje van Jacoba en Anne

    Bovenstaande moest ik van Anne naar je schrijven. O, ja en ook nog dat zij morgen wel naar school moet en ook naar zwemles wat ze NIET wil en dat zij op vrijdag net als jij ook vrij heeft! ha ha ha..
    Wat heb je weer geweldige dingen meegemaakt en gedaan! Samen gekeken en geluisterd naar jullie optreden op de LAOS markt! (via Marja facebook) Super leuk! Ach... en die geweldige bloempot die je gemaakt hebt.. bestempelen we als een kunstwerk 'art nouveau'!! Groetjes Jacoba

  • 13 Februari 2013 - 22:18

    Anja:

    Hi Magot, wat heerlijk om weer van je reisverslag te mogen genieten!
    Terwijl hier de gure wind om je neus waait en de kragen hoog op getrokken zijn, verblijf jij in de tropische warmte en beleeft daar fantastische avonturen!
    Goed van jullie dat plan voor het weeshuis en de scholen!
    Toch bijzonder dat er zo ver weg ook nog een moeder is die je wel als dochter zou willen hebben! Je bent nu eenmaal een enorme schat en ik vind het daarom ook zo fijn dat je dat aan alle kanten terug krijgt ook door die kinderen om je heen.
    Vlek staat naast mij te hijgen, hij blijft kortademig. hij krijgt zo een kluif.
    Ik neem aan dat die prachtige bloempot niet meekomt naar Nederland??hij zal wel te zwaar zijn denk ik zo, hij is wel Heel apart!!!
    Boodschapjes komen mee met Gislène, heb het al doorgegeven.
    Nou troeliboelie, geniet nog maar van alles!!!
    tot een volgend keer,
    Liefs,
    Mama

  • 14 Februari 2013 - 22:55

    Anja Janssen(collega/vriendin Van Je Moeder):

    hallo,
    je moeder is zo vrij geweest mij je blog te laten lezen. het is hier super gezellig em we hebben samen waanzinnig lekker uit eten thuis gehad, dus ik heb je blog maar vluchtig door gelezen.leuk dat je het zo naar je zin hebt. vind het ook erg stoer van je. ja ook die sprinkhanen. haha. verder nog veel succes met les geven en vooral nog heel veel plezier!!
    gr. aj

  • 16 Februari 2013 - 05:11

    Margot Pieron:

    Bedankt voor al jullie leuke reacties elke keer! Maakt me echt blij! Ik had heel wat fotos gepost, maar ze zijn helaas niet zichtbaar. Ik krijg het op moment niet voor elkaar. xx!

  • 17 Februari 2013 - 21:11

    Jacqueline ( Zus Van Eric):

    Hallo Margot, Wat leuk dat wij ook je verslag kunnen lezen, wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, het enthousiasme spat er van af. We hopen dat je nu snel iets krijgt tegen de muggenbulten.
    Heel veel plezier gewenst,
    groeten, jacqueline

  • 17 Februari 2013 - 21:49

    Eric:

    Hoi Margot.

    Leuk om al je belevenissen te vernemen.
    En zo gaan de weken zo maar voorbij. Je bent nu al weer een maand in Thailand. Al bijna je omweg via Kopenhagen vergeten? Volop met nieuwe ervaringen, maar nu ook al met een zekere routine. En dan kan je nu alweer langzaam gaan voorbereiden op de tweede deel van je reis. gek idee he. Veel plezier bij je laatste weken bij je leerlingen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 9371

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 05 September 2014

Fotodagboek van Kenia

20 Januari 2013 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: